loading...

سایت تفریحی پاپافان

شوهرم با راننده اتوبوس بودنم مشکلی ندارد راننده زن پایه یک اتوبوس زن شوفر اتوبوس شوهرم با راننده اتوبوس بودنم مشکلی ندارد «وقتی گواهینامه پایه یک را گرفتم، شنیدم حسین ب

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
درآمد تضمینی اگه پولی دریافت نکنید با من 0 1035 pdndr
عکس های جدید و بسیار زیبای عاشقانه ی سال 2014 |عکس های ولنتاین 1392 3 4082 windows
عشقولانه ترین داستان به نام شرط عشق 4 4100 khanevadehh
پیشنهاد برای سایت 5 2958 khanevadehh
جوك هاي زيبا و خواندني 3 3016 khanevadehh
اگر هنوز نیمه گمشده خود را پیدا نکرده اید نگران نباشید! 2 2323 khanevadehh
اس ام اس سرکاری ماه رمضان 3 2910 khanevadehh
دانلود آهنگ جدید علیرضا قرایی منش بنام نیستی ببینی 1 1987 khanevadehh
اهنگهای مورد علاقت 8 4367 khanevadehh
اس ام اس پ نه پ 16 7166 khanevadehh
درگیری لفظی امیر تتلو با بهنوش بختیاری بر سر چه بود؟ 2 2441 khanevadehh
جمله جالب و معروف رضا عطاران در مورد زن ها 2 2651 khanevadehh
عکس و والپیپر کیانوش رستمی 6 4177 khanevadehh
فال روزانه یکشنبه 30 فروردین ماه 1394 1 1914 khanevadehh
چگونه می توان شرکت ثبت کرد 2 2430 khanevadehh
تن ماهی را با تخم مرغ نخورید... 2 2231 khanevadehh
دانلود کتاب های درسی از اول ابتدایی تا دانشگاه 3 2607 khanevadehh
عکس هایی از جدیدترین مدل موهای های لایت 1 2093 khanevadehh
ثبت شرکت ها چیست و اینکه چرا شرکت ثبت می کنیم 0 1554 farid332
چه شرکتی ثبت کنیم که بیشترین نفع را از ان ببریم 0 1713 company101
پسرک بازدید : 1308 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)

راننده زن پایه یک اتوبوس

زن شوفر اتوبوس

شوهرم با راننده اتوبوس بودنم مشکلی  ندارد

«وقتی گواهینامه پایه یک را گرفتم، شنیدم حسین بیژنی مدیرعامل سابق شرکت واحد، برای جذب رانندگان خانم فراخوان داده‌است و تمایل دارد تا 50 راننده خانم استخدام کند. این شد که در شرکت واحد جذب شدم ، البته تعداد زیادی راننده خانم برای این کار مراجعه نکردند. بعد که مدیریت شرکت واحد تغییر کرد و پیمان سنندجی جایگزین او شد، از رانندگان خانم خواستند خود را بازخرید کنند. در آن زمان شاید 13 ــ 12 راننده خانم بودیم ، همه بالاجبار خود را بازخرید کردیم. بعضی از این خانم‌ها خیلی پیگیری کردند تا بازگردند و مشکل حل شود؛ اما نه شهرداری پاسخگو بود و نه شرکت واحد.من ازشغلم منصرف نشدم ،همین شد که رفتم سراغ جاده و الان راننده خط تهران – خمین هستم»

این ها را نرگس اسد پور به «برنا »می گوید ، بانویی که پای سخنانش  دراین گفت وگونشستیم ، او از  حال و احوال شغل وحرفه اش اینچنین به ما گفت که اگر همراهمان شوید و بخوانید ، خواهید دانست .

واما در سال‌های اخیر، زنان در بسیاری از فضاهای کاری دیده می‌شوند. در برخی کشورهای خارجی حضور زنان در جامعه، از تنوع بیشتری برخوردار است و می‌شود گفت زنان تقریباً در همه مشاغل حضور دارند؛ اما در ایران هنوز هم شغل‌هایی هستند که مردم با دیدن ایفای نقش زنان در آنها، متعجب می‌شوند و کنجکاوی نشان می‌دهند  مثل همین راننده اتوبوس بودن بانوان .

 خانم نرگس اسد پور یکی از این رانندگان اتوبوس است که  6 سال  در این حرفه فعالیت دارد. این خانم 35 ساله با بیان اینکه 2 سال اول را به‌عنوان راننده اتوبوس‌های BRT در خط آزادی ــ تهرانپارس گذرانده‌است، چنین با ما به گفت و گو نشست که درادامه می خوانید.

« از‌آن‌پس، من در خط اتوبوسرانی تهران ــ خمین مشغول به فعالیت شدم و در شیفت شب کار می‌کنم. 4 ساعت و نیم، طول مسیر است. حدود 5 بعد‌از ظهر حرکت می‌کنم و ساعت برگشت، 12 شب است. صبح تهران هستم.»

نرگس اسد پور با بیان این سخنان تو شنوده را از اینجا که پای سخنانش نشسته ای می کند و با خود همراه می کند و به جاده و فضای حرکت می برد .

« قبل از اینکه به رانندگی اتوبوس شوم ، راننده کامیونت یخچال بودم،  برای کارخانجات بستنی کار می‌کردم. من به این شغل علاقه دارم. البته علائق و خصائلم زنانه است ، این انتخاب شغل، ربطی به این مسائل ندارد. »

نرگس اسدپوربا گفتن اینکه زن بودن در فضای کارهایی که می گویند مردانه است روح لطیف را از وجودت دور نمی کند گفت : «در زمان ازدواج، همسرم از شغلم آگاه بود. همسرم شغل آزاد دارد و مرتبط با تأسیسات است. طوری برنامه‌هایمان را تنظیم کرده‌ایم که کار من هیچ آسیبی به زندگی مشترکمان نزند. همسرم نه با شیفت شب مشکلی دارد و نه محیط کاری من. انصافاً هم محیط کارم بسیار خوب است. چه همکاران تعاونی و چه بچه‌های خط، با‌اینکه آقا هستند، بسیار صحیح رفتارمی کنند ، هیچ مشکلی از لحاظ امنیت ندارم. »

نرگس اسد پور از  شغل خود کاملاً راضی است ،از این لحاظ که در حوزه‌ای مردانه مشغول است، مشکلی ندارد. اما مثل بیشتر صاحبان مشاغل، از حقوق خود چندان راضی نیست. او می‌گوید:

«حقوق ما ثابت نیست و بسته به تعداد سرویس‌هایی که می‌رویم، متغیر است. دستمزد برای هر سرویس براساس بخشنامه‌ای که از سازمان راهداری صادر می‌شود، تعیین شده‌است. مشکل عمده رانندگان اتوبوس بین شهری و صنف باربری  عدم پرداخت حق بیمه است  ، ما مشمول بیمه رانندگان می‌شویم. وقتی در خط BRT مشغول بودم، حق بیمه تماماً با دولت بود؛ اما هم‌اکنون که در خطوط بین‌شهری کار می‌کنم، ماهانه 107 هزار تومان از حق بیمه را خودم می‌پردازم و تنها درصدی از حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند. »

اسدپور در پایان سخنان خود می‌گوید: امیدوارم شرایطی ایجاد شود که حق بیمه رانندگان را تماماً دولت پرداخت کند؛ چون این عمده‌ترین مشکل رانندگان اتوبوس بین‌شهری و صنف باری است،حال فرقی نمی کند مرد باشی یا زن ،این مشکل مشترک است .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشتر چه نوع مطالبی در سایت قرار بگیرد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1699
  • کل نظرات : 487
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 1057
  • آی پی امروز : 170
  • آی پی دیروز : 340
  • بازدید امروز : 1,780
  • باردید دیروز : 2,583
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,780
  • بازدید ماه : 51,895
  • بازدید سال : 433,619
  • بازدید کلی : 8,521,472